Chitelute marinate in sos cu piure de cartofi

Pentru azi am pregatit Chiftelute marinate in sos cu piure, am avut pofte si asa ca am preparat-o rapid. Pentru ca nu se mananca si a doua zi acelasi fel de mancare, am preferat sa gatesc numai din putina carne. 

Asa ca am folosit pentru chiftele:

  • 500 grame carne mixta : porc si vita
  • sare, piper, oregano, boia iute
  • 2 oua
  • pesmet in loc de feliile de paine sau cartof
  • o ceapa potrivita
  • un morcov ras fin 
  • 3 catei de usturoi micuti 
  • patrunjel
Intr-un bol am adaugat carnea tocata, sarea, piperul, boiaua, cele doua oua , ceapa tocata marunt, morcovul dat pe razatoarea fina si usturoiul dati pe razatoarea mica, patrunjelul si am amestecat compozitia, apoi am adaugat dupa ochi pesmet pentru a lega compozitia si mai bine. 

Chiftele le-am prajit intr-o baie de ulei pana s-au rumenit pe toate partile. 

Ingredientele sosului de rosii : 
  • 300 ml de sos de rosii care deja continea ardei, morcovi si ceapa (cumparat din magazinul turcesc) 
  • un pic de apa 
  • 1/2 ceasca de vin rosu
  • o lingurita de zahar
  • o lingurita de faina 
  • sare, piper dupa gust
  • o frunza de dafin 
Se pune cratita pe focul mic pentru a nu se arde sosul de rosii, se adauga ingredientele si se amesteca pana se ingroasa. Se pun cate chiftele doriti in sos pentru a se fierbe impreuna circa 10 minute. 
Nu am folosit toate chiftelele in sos, am lasat pentru a se servi si fara acesta. 

La piureul de cartofi am folosit 5 cartofi potriviti pe care i-am curatat de coaja inainte, spalat si taiat cubulete. I-am adaugat intr-o cratita cu sare pana s-au inmuiat. Se scurge apa de la cartofi si incep sa se zdrobeasca impreuna cu sare dupa gust, un cub de unt (50gr) si putin lapte (100ml). 

Chiftele se pot servi cu sos si fara sos, dupa preferinta fiecaruia. 


Pofta Buna!

Comentarii