Chiftele de porc cu cartofi la cuptor

Ii multumesc site-ului Bucataras ca am intalnit aceasta reteta delicioasa! Chiftelutele mi-au iesit foarte pufoase si suculente, iar sosul de la cartofi, nemaipomenit de gustos. 


In reteta am facut mici schimbari, asta ca m-am grabit si vroiam sa vad mancarica mai repede facuta.

Pentru chiftele am folosit:
  • 500 gr carne tocata de porc
  • 2 linguri ceapa uscata
  • praf de usturoi 
  • un ou
  • 2 felii de paine inmuiate in lapte rece
  • faina pentru pudrat
  • sare, piper dupa gust
  • patrunjel uscat

Pentru sos : 
100 grame de smantana de 30% grasime
1/2 lingura mare de sos de tomate + oregano 
1/2 ml apa
1/2 lingurita pudra de nucsoara 
marar si piper dupa gust

Garnitura: 5 cartofi marisori curatati, spalati si taiati in forme potrivite. 

Carnea tocata se amesteca cu toate ingredientele , se fac in palma mingiute si date prin faina . Apoi se pun pentru 5 minute la prajit la foc mediu, doar pentru a capata o usoara crusta. Se scot din tigaie si se pun in tava de Jena unsa cu ulei de masline impreuna cu cartofii si sosul preparat. Se poate adauga apa pe timpul coacerii daca mai este nevoie. Eu am mai pus cam jumatate de pahar de 200 ml. 

Compozitia se pune la cuptor pentru 40-45 de minute la 200 grade. Se serveste cu marar proaspat peste! 

P.S. Chiftele ies pufoase datorita painii cu lapte din compozitie si impreuna cu sosul cu care se coc in cuptor, devin fine, suculente si delicioase! 


Pofta buna!




Comentarii