Napolitana cu caramel si migdale



Pofta de un dulce si ce sa fie decat napolitane cu caramel si migdale. Un desert pe care mi-l facea de multe ori bunica sau mama ... bun rau mai era si cum am descoperit foi de napolitane la un magazin rusesc, nu am mai stat pe ganduri si le-am cumparat. Cu toate ca nu am avut nuca, astfel am inlocuit-o cu migdale maruntite nesarate. 

Am folosit:


  • 250 grame migdale macinate (gata din comert luate) 
  • 250 grame de zahar tos
  • 200 grame unt
  • 150 ml apa
  • 4 oua
  • 3 foi de napolitana
  • o fiola de esenta de rom
              Am preparat caramelul cu apa si zaharul la foc mic. Aveti grija sa nu se arda. Cand siropul devine auriu si incepe sa se ingroasa. Intre timp am pus intr-un bol zaharul, untul taiat bucatele, ouale unul cate unul, esenta de rom si le-am mixat cu mixerul pana totul s-a incorporat. Aceasta compozitie am turnat-o usor in caramel si la final am adaugat migdalele. Aveti grija ca poate sari din cauza untului. Amestecati in acest timp pentru a se ingrosa crema. Dupa ce s-a facut, se trage cratita de pe foc pentru a se lasa pentru jumatate de ora sa se raceasca. Pe prima foaie de napolitana se intinde primul strat de crema cu un cutit sau o spatula, cam de 5 mm grosime , se preseaza peste cu a doua foaie si se repeta procesul. 
            Dupa ce am terminat de asamblat napolitanele, pentru a fi sigura ca foile se lipesc intre ele, peste ultima foaie de napolitana am pus o greutate (am pus un tocator de lemn)
Se pune la frigider peste noapte si abia a doua zi se poate taia cu cutitul. 


Pofta Buna!

Comentarii