Chec cu morcovi

 
Pentru ca aveam cativa morcovi care deja se inegrisera prin frigider, desi pe interior erau sanatosi, asa ca nu am mai asteptat mult si in seara asta mi-am facut timp de un chec pufos si tare aromat. 

Am folosit: 
  • 400 grame morcovi rasi
  • 3 oua
  • 300 grame zahar
  • 300 grame faina
  • 200 ml ulei 
  • un praf sare
  • o fiola de vanilie 
  • un plic de zahar vanilat
  • coaja rasa de la o portocala si de la o lamaie
  • un vf. de sare de cutit
  • un plic de praf de copt
  • 2 felii de coji de portocale din dulceata 

Mod de preparare: 
  1. Se preincalzeste cuptorul la 180 de grade Celsius.
  2. Morcovii nu i-am dat pe nici o razatoare, am decis sa ii pun aparatul de stors fructe. Am obtinut si suc de baut, cat si pulpa morcovilor pe care am folosit-o la prajitura. Asa am eliminat sucul din ei pentru a nu da gres la chec. 
  3. Intr-un castron se pun ouale cu zaharul la mixat pana devine o spuma. Adaugam uleiul pana se incorporeaza bine in compozitie, mixand la treapta cea mai mare.
  4. Se cerne faina cu praful de copt si se pune peste compozitie si se mixeaza pana se incorporeaza toate. 
  5. Se adauga aromele si morcovii rasi si se mixeaza pana se incorporeazatotul.
  6. Am folosit o tava siliconata, putin unsa cu unt. Am pus compozitia in tava, am scurs feliile de coaja de portocal de sirop, le-am taiat marunt si le-am presarat peste. 
  7. Am dat-o la cuptor pentru 45 de minute la 180 de grade Celsius.
Se pudreaza la final ori se pune glazura de ciocolata. 


Checul este foarte aromat si tare pufos. Reteta ar fi continut si bicarbonat, desi eu nu l-am avut, am omis sa-l cumpar si chiar nu mai era cazul, caci mi-a crescut foarte mult. 

Pofta Buna!



Comentarii