Placinta de legume

 Aveam prin frigider un dovlecel, morcov si un ardei capia de cateva zile si ma tot gandeam ce sa fac din ele, asa ca am mai venit in completarea lor cu cateva luate de la piata si am facut dupa aceeasi reteta de placinta cu cartofi pe care am facut-o de nenumarate ori. 

Aveti nevoie de: 
  • 3 oua (2 oua in compozitie si al 3lea ou peste compozitie pentru crusta)
  • 150 grame cascaval sau branza 
  • in jur de 50 grame de smantana lichida (asa o gasesc la greci, desi voi putet de care aveti) 
  • 2 vinete 
  • 2 dovlecei
  • un ardei capia
  • un morcov
  • o conserva de ciuperci champinion
  • 4-5 linguri de faina 
  • cateva fire de patrunjel
  • sare, piper dupa gust
  • oregano
  • o lingura de praf de copt
  • o ceapa
  • 2 catei de usturoi
Daca doriti sa faceti placinta de post eliminati ouale si produsele lactate. 

Am curatat legumele de coaja , le-am spalat si le-am dat pe razatoare: dovleceii, usturoiul, morcovul, ceapa, cu exceptia vinetei si a ardeiului capia pe care le-am taiat in patratele fine. Le-am adaugat in tigaia wok cu putin ulei pentru a se inmuia legumele. Cat si ciupercutele taiate fin le-am pus in tigaie pentru a mai se inmuia.
Dupa care le-am pus intr-un castron, am adaugat cele 2 oua intregi, faina, cascavalul ras, smantana si condimentele: sarea, piperul, oregano, patrunjelul pe care le-am amestecat bine pentru a se incorpora toate.
Am pus compozitia intr-o tava unsa cu ulei , am batut cel de-al 3 lea ou cu un pic de smantana si am uns placinta peste. 

Se preincalzeste cuptorul la 180 grade Celsius, se pregateste tava adaugandu-se o hartie de copt, se pune compozitia si se da pentru 45 minute la cuptor. 

 Dupa ce s-a facut, se scoate din cuptor pentru a se racii si abia apoi se poate taia.

Se poate servii cu sos de mujdei sau cu smantana. 

Placinta am servit-o alaturi de salata horta de munte - pe intelesul tuturor aceasta horta la greci este o buruiana cu tepi asemanatoare cu urzicile. Horta vounou (buruiana de munte) nu o cumpar, ci o iau de oriunde dau cu ochii de ea : prin livezi de maslini, pe camp, pe munte etc ... , am inteles ca exista si de sera. Eu o prefer pe cea naturala fara "conservanti" :)) . Aceasta buruiana pe timp de iarna este mai uscata, oricat as fierbe-o e un pic mai tare, desi la fel de gustoasa,  iar cea din primavara si inceputul verii cand ploile sunt in toi, horta este mai frageda la fel de delicioasa ca cea de pe timpul rece. 

Asa ca, aceasta salata horta vounou (salata de buruiana de munte) am fiert-o cam 45 minute in apa cu sare. Am strecurat-o de apa, am picurat ceva ulei de masline, putina sare si jumatatea de suc de lamaie peste. Se serveste imediat fie calda sau rece. Este una dintre salatele mele grecesti preferate.




Pofta Buna! 

Comentarii

Andrei a spus…
Da in romania se gaseste horta... sau cum se zice la horta la noi... va multumesc
Mihaela's Kitchen a spus…
Scuzele mele că va răspund atât de greu, deși din cauza unei defecțiuni tehnice de la blog îmi dispăruseră comentariile și nu mai puteam să răspund de niciun fel. Aceasta horta sunt diferite pe care le culeg grecii de pe câmpuri, din fața casei sau deja le găsim frumos ambalate in supermarket. In Romania ar fi Susai, creste cam ca papadia si tot asa cum se zice ca papadia e sanatoasa , asa o fi si cu susaiul, dar frunzele astea la noi ajung in hrana gainilor :). Sau Andiva creață care seamănă precum o salată verde cu mijlocul spre galben, deși nu am găsit alte informații la ce magazine s-ar găsi și în România, trebuie să o căutați ori cel mai simplu sa o plantați dvs. https://www.google.com/amp/s/bodygeek.ro/plante-medicinale-cicoarea-cichorium-intybus%3famp
http://gradina-de-vis.shopmania.biz/cumpara/andiva-cuor-d-oro-7277525