Papricas de porc si galuste (Reteta Maghiara/Ardeleneasca)


De mult aveam in vizor de a gati papricas. Cand esti departe de casa, atunci poftele revin cu viteza luminii :)) . Ca si mancare este foarte simpla de facut si mi-a adus aminte de copilarie si parintii mei dragi. In familie mereu se gatea macare ungureasca, nemteasca cat si din cea romaneasca. Am urmat cat de cat reteta de papricas dupa blogul Laurei Adamache .

Fiind singura devoratoare de acest fel de mancare, asa ca mi-am pregatit pentru weekend numai mie. Am avut carne ramasa taiata in patratele de la souvlaki , numai buna pentru un papricas . 

Ingredientele pe care le-am folosit:

  • 300 grame carne de porc slaba
  • 2 ardei capia
  • 1 ceapa mare
  • 2 catei de usturoi
  • 2 linguri de pasta picanta facuta de tatal meu (din ardei capia, rosii, ciusca si alte mirodenii, pasta folosita pentru iarna) 
  • 3 rosii medii
  • 100 ml suc de rosii facut in casa tot de tata (preparat pentru iarna) 
  • 3 linguri de ulei de masline
  • 2 cani de apa
  • o lingura rasa de paprika dulce 

Ingredientele pentru galuste din faina: 
  • 2 oua
  • 60-70 grame faina
  • sare dupa gust

Mod de preparare: 

Carnea deja fiind taiata in bucati mici, am pus-o sa se rumeneasca un pic pe parti in 3 linguri de ulei de masline. Intre timp am taiat ceapa finut, am tocat marunt usturoiul si ardeii capia. 
Intr-o craticioara cu apa se pun la fiert rosiile pentru circa 2-3 minute, apoi le scoatem si le dam prin 2 ape reci. Dupa ce s-au racit cat de cat, le curatam de coaja si le tocam marunt.
Dupa ce carnea e rumenita, vom adauga ceapa, usturoiul si ardeiul. Amestecam si vom lasa la calit pentru aproximativ 4-5 minute pana ce ceapa devine transparenta. Adaugam rosiile tocate marunt, pasta picanta, sosul de rosii si o cana cu apa. Acoperim cu capac si lasam la foc mediu sa se faca papricasul circa 30 minute sau pana ce carnea devine frageda. 
Pentru galuste, se bat ouale intregi, faina se pune treptat, sarea. Va trebui sa iasa aproape ca aluatul de clatite, ceva mai gros. Aluatul este gata cand furculita lasa o "carare" vizibila.
Am dat cratita un pic deoparte pentru a evita de a mi se rasfira aluatul de galuste in papricas. Cu ajutorul unei lingurite, se iau mici portii de aluat si se adauga in sos. Dupa ce am adaugat toate galustele se mai lasa circa 5-10 minute la fiert. 

Papricasul se serveste deasupra cu patrunjel tocat fin. 



Pofta Buna!

Comentarii