Tort de ciocolata

Este pentru prima oara cand am facut un tort, pana acum erau cele cu blaturi de tort de cumparat si o crema la plic, dar am zis sa renunt si sa imi iau inima in dinti ca nu o fi atat de greu sa faci unul. Intr-adevar, de stat in picioare e ... dar macar se merita efortul, ca ti-ai facut un dulce in casa. Tortul facut in seara asta nu este pentru nici un eveniment, ci doar pentru niste burti lacome dupa dulce :D

Pentru blat ai nevoie de:

  •  225g de faina alba
  • 350g zahar pudra
  • 85g cacao
  • 2 oua
  • o lingurita jumatate de praf de copt
  • o lingurita de bicarbonat de sodiu
  • 250 ml de lapte
  • 2 lingurite de esenta vanilie
  • 125 ml ulei 
  • 250 ml apa fiarta

Ingredientele pentru crema:
  • 200 ml crema galaktos (pentru romani este smantana)
  • 200 grame de ciocolata

Glazura:

o cana de zahar pudra 
2 lingur ulei
3 linguri apa fiarta 
2-3 linguri de cacao

Se amesteca toate pana devine o glazura groasa pt a putea fi ornat.


Pana sa ne apucam de tort, incalzim cuptorul la 180 grade. 

Pe 2 forme de tavi de tort vom unge cu ulei si punem hartia de copt pe fundul fiecarei tavi.
Incepem cu blatul. Intr-un bol adaugam toate ingredientele cu exceptia apei fierte, amestecam bine cu mixerul pana devine o crema omogenizata. Apa fierbinte se pune peste amestec cate putin pana compozitia devine foarte lichid. Compozitia o adaugam in tava si o vom lasa la cuptor aproximativ 25-35 min. sau pana cand partea de sus e mai ferma la atingere, iar daca introduci o scobitoare in blat acesta trebuie sa iasa curat. Dupa ce este gata, scoatem blatul de la cuptor si il vom lasa la racit.


Ne apucam de crema cu ciocolata si smantana intr-o craticioara deasupra unui foc mic (pentru ca aragazul meu nu este pe gaz, ci este electric, am setat la nr 1) pana cand ciocolata se topeste. Se da la o parte de pe foc si amestecam compozitia omogena si lucioasa la racit pana ce va deveni ceva mai groasa cand poate f pusta peste blat. 

Cu ajutorul unui cutit vom pune prima data crema intre cele doua blaturi, dupa care le vom acoperi de ciocolata.
Ca si ornament este la alegerea dvs. 

Avand niste fulgi de ciocolata am presarat peste tort, am pus glazura de ciocolata si am dat tortul pentru 2-3 ore la frigider. 

Pofta Buna!



Comentarii