Ciorba de perisoare



Aveam pofta dupa ciorbitele pe care mi le facea tata si una dintre favorite se numara cea cu perisoare, asa ca am indraznit sa fac si eu la indrumarile lui.


  • Aveam carnea deja tocata si preparata cu verdeata, piper, sare luata de-a gata de la macelarie (carne folosita la greci pentru bifteki, o chiftea mai mare ca cea de la noi) , asa ca eu am folosit-o pentru ciorbita punand cam jumatate de cana de orez si cu 2 oua pentru a lega compozitia.


Nu am respectat reteta pe care o gaseam pe internet ori cat si cea a parintilor, de exemplu pastarnac in sat la noi nu am vazut, desi cum nu stiam ce sa gatesc, am facut cu ce am avut in casa... beculetul mi s-a aprins tarziu cand magazinele erau deja inchise in ziua si nici de telina nu am avut parte pentru ciorbita. Asa ca am adaugat: 

  • 5 cartofi mari
  • 3 morcovi
  • 2 rosii pe care le-am scos curatat de pielita
  • 2 ardei verzi
  • 2 capia
  • 1 ceapa potrivita
  • patrunjel
  • sare, piper
  • ulei de masline 
  • bors pudra din pliculet trimis de mama din Romania 

Intr-o cratita am pus 3 litri de apa si am adaugat perisoarele impreuna cu legumele tari (care se fierb mai greu): morcovii , cartofii, ardeii si capia taiati in fel si chip, in acest timp cat se fierb le testati cu furculita daca s-au inmuiat, iar perisoarele sunt fierte atunci cand ies la suprafata. Adaugati un firicel de ulei. Dupa ce toate sunt gata, adaugati rosiile taiate in cubulete si mai lasati sa dea intr-un clocot cam 4-5 minute. La final se asorteaza cu sare, piper, patrunjel si 3 linguri de praf de bors la echivalentul a 3 litri de apa. 

Pofta Buna!

Comentarii